Gospodarka Odpadami - opłaty
Moduł Gospodarka Odpadami - opłaty jest elementem systemu PUMA i realizuje wymagania Ustawy z dnia 1 lipca 2011 roku o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2011 Nr 152, poz. 897).
Moduł Gospodarka Odpadami - opłaty wspomaga pracę urzędu w zakresie obsługi deklaracji, naliczania opłat, wystawiania decyzji, windykowania należnościoraz obsługę sprawozdawczości poprzez możliwość importu (alternatywie poprzez wprowadzenie ręczne) kwartalnych sprawozdań składanych przez firmy wywozowe.
Moduł Gospodarka Odpadami - opłaty umożliwia również generowanie rocznego sprawozdania gminy zgodnie z wymaganiami prawa.
System jest przystosowany do pracy zarówno w małych jak i dużych gminach, a także w związkach międzygminnych. Umożliwia dostęp do zbiorów danych dotyczących ewidencji ludności oraz zasobów podatkowych poszczególnych gmin (użytkowników systemu PUMA), co w przypadku organizacji obsługujących wiele jednostek samorządu terytorialnego daje możliwość pracy na ich aktualnych danych.
Funkcjonalność modułu:
- przygotowanie kartotek właścicieli oraz rejestru punktów adresowych (dla użytkowników systemu PUMA na podstawie danych z bazy systemu),
- ewidencja i obsługa wprowadzanych deklaracji, zawierających dane dotyczące klasyfikacji nieruchomości (np. zamieszkała, niezamieszkała), liczby zamieszkujących osób, zużycia wody, informacji na temat segregacji odpadów oczekiwań dotyczących częstotliwości rozliczania (rocznie, półrocznie, kwartalnie, miesięcznie itp.),
- prowadzenie kontroli złożonych deklaracji w oparciu o bazę punktów adresowych w celu wyjaśnienia nieprawidłowości związanych z brakiem deklaracji oraz tworzenie wezwań do złożenia deklaracji lub wyjaśnień i ich monitorowanie,
- naliczanie opłat na podstawie zdefiniowanych stawek z uwzględnieniem ulg (możliwość naliczania wg ilości zamieszkałych osób, wg zużycia wody, od powierzchni nieruchomości),
- obsługa decyzji w sprawie określenia wysokości zobowiązania, o rozłożeniu na raty, o odroczeniu terminu płatności, umorzeniu zaległości, umorzeniu odsetek bieżących (integracja z modułem Decyzje),
- obsługa sprawozdawczości,
- obsługa procesu windykacji (integracja z modułem Windykacja Opłat i Podatków).
Aplikacja umożliwia także tworzenie wydruków, a mianowicie:
- wezwania do złożenia wyjaśnień,
- wydruki wystawione decyzje,
- wykaz płatników i opłat,
- zestawienie statystyczne deklaracji,
- wykazy z rejestru punktów adresowych dla określonego obszaru (województwo, powiat, gmina, miejscowość, sektor, adres),
- punkty adresowe bez przypisanej kartoteki,
- punkty adresowe z brakiem deklaracji / decyzji w określonym przedziale,
- czasu od wystawienia wezwania,
- punkty adresowe, z brakiem deklaracji/decyzji w terminie.
![]() |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |