Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityka prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Budżet

Zadaniem modułu Budżet jest informatyczne wspomaganie urzędów miast, gmin i innych jednostek organizacyjnych w pracach związanych z budżetem, zarówno na etapie tworzenia jego projektu, jak również z realizacją (po zatwierdzeniu).

Moduł pozwala na przeprowadzanie operacji związanych z budżetem jednostki samorządu terytorialnego, tj.:

  • opracowanie projektu,
  • planowanie i ewidencjonowanie w ciągu roku wszystkich zmian po zatwierdzeniu,
  • rejestrowanie wykonania zgodnie z wymaganiami ustawy o finansach publicznych.

Warunkiem pełnego wykorzystania aplikacji jest ścisła współpraca z modułem Finanse i Księgowość. Widoczne są w nim dane o wszystkich zmianach i korektach budżetu.

Moduł Budżet obejmuje następujące zagadnienia:

  • tworzenie projektu budżetu na podstawie danych budżetu ubiegłorocznego i projektów cząstkowych składanych przez poszczególne jednostki organizacyjne,
  • zmiany projektu budżetu,
  • zatwierdzanie projektu i utworzenie budżetu do realizacji,
  • zmiany uchwalonego budżetu w trakcie roku,
  • możliwość prowadzenia budżetu zadaniowego,
  • wczytywanie wykonania budżetu na podstawie sprawozdań z podległych jednostek organizacyjnych zarejestrowanych w module Finanse i Księgowość
  • tworzenie raportów według definiowanych przez użytkownika parametrów.

Efektem przetwarzania są następujące zestawienia mogące stanowić załączniki do uchwały budżetowej:

  • projekt budżetu z przewidywanym wykonaniem z roku ubiegłego,
  • projekt budżetu przed i po zmianach (z uwzględnieniem zmian nie zatwierdzonych lub zatwierdzonych),
  • plan dochodów / wydatków budżetu wg klasyfikacji budżetowej, 
  • plan dochodów budżetu wg źródeł powstawania,
  • plan wydatków budżetu wg grup paragrafów,
  • wykonanie budżetu wg klasyfikacji budżetowej lub wg paragrafów, 
  • dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych ustawowych zadań zleconych,
  • źródła sfinansowania deficytu lub rozdysponowanie nadwyżki budżetowej,
  • plan przychodów i wydatków zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych i dochodów własnych,
  • plan przychodów i wydatków funduszy celowych,
  • bilans budżetu.

 

Optymalny termin uruchomienia modułu Budżet to przełom każdego miesiąca.

 

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.